PROJECTES ERASMUS +
Amb l’objectiu de millorar la qualitat del nostre ensenyament, s'estan portant a terme tota una sèrie de projectes que tenen com a referent el marc europeu i que proporcionen l'oportunitat tant al professorat com a l'alumnat de tenir accés a mobilitats per l'aprenentatge, és a dir, la millora dels nostres resultats ve donada per les associacions estratègiques amb altres escoles europees per treballar de manera conjunta i transversal.
Erasmus+ és el programa de la Comissió Europea per educació, formació, joventut i esport. Tindrà vigència des del dia 1 de gener de 2014 fins al 31 de desembre de 2020 i comporta un increment significatiu dels fons destinats al desenvolupament del coneixement i les habilitats.
Erasmus+ i el seu complement e-Twinning són programes estratègics de millora educativa, amb impacte positiu en tot el sistema.
Al nostre centre treballem amb dos grans tipus de projectes Erasmus+ diferenciats:
- Acció Clau 1 (KA1) – Mobilitat per a l’aprenentatge
Els projectes d’aquesta acció promouen activitats a nivell transnacional adreçades a aprenents (estudiants, alumnes en formació, alumnes en pràctiques, joves i voluntaris), a personal educatiu (professorat universitari, professorat a nivell escolar, formadors, joves treballadors) i persones que treballen en organitzacions que es mouen en l’àmbit de l’educació, la formació i la joventut.
S’espera que aquesta acció aporti efectes positius i de llarg termini als participants implicats (individus o organitzacions), així mateix, als sistemes educatius en els quals s’enquadrin aquestes activitats.
- Accions clau 2 (KA2) - Associacions estratègiques
S’espera que aquesta acció aporti efectes positius i de llarg termini a les organitzacions participants i als sistemes educatius en el quals s’enquadrin aquestes activitats, així com a les persones directament o indirecta involucrades en les activitats organitzades.
Aquesta acció afavorirà el desenvolupament, transferència i/o implementació de pràctiques innovadores a nivell de les organitzacions, local, regional, nacional i europeu, com ara:
Difusió de pràctiques de referència
Impuls de competències bàsiques, especialment, emprenedoria, llengües i TAC
Implementació de pràctiques innovadores
Increment formació inicial i contínua
Prevenció de l’abandonament escolar
Participació de grups desafavorits
Aquests objectius s’han d’aconseguir a través de projectes adreçats a polítiques educatives, reptes i necessitats d’un àmbit específic (educació superior, formació professional, educació escolar, joventut) o de diversos àmbits d’educació, formació i joventut.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada